LPG

LPG-hoidot- Kivuttomasti kivuttomaksi

Mikä on LPG?

LPG-terapia on Ranskassa 1986 kehitetty hierontamenetelmä, jossa kudoksia muokataan motorisoitujen rullien ja alipaineen (imun) avulla. LPG laite valmistettiin alun perin palovamma-arpien hoitoon. LPG-laite on luokiteltu lääketieteelliseksi hoitolaitteeksi. LPG:n käyttöalue on hyvin laaja. Hoidot jaetaan kolmeen eri hoitokategoriaan:

LPG HEALTH: terapeuttiset hoidot kuten turvotus ja kipu sekä post-operatiiviset hoidot

LPG SPORT: sporttihoidot kuntoilijoille sekä aktiivi-ja kilpaurheilijoille suorituskyvyn parantumiseen ja ylläpitoon.

LPG BEAUTY: esteettiset hoidot, anti-age -hoitoa sekä pysyvää ja kestävää vartalon muokkausta, 100% luonnollinen hoitomuoto.

Lisäksi LPG:n on koettu parantavan unen laatua sekä virkistävän ja rentouttavan kokonaisvaltaisesti. Hoitojen vaikuttavuudesta on paljon tutkittua tietoa, lue lisää http://www.lpgsystems.com
Hoidon aikana käytetään hoitopukua, jonka materiaali muistuttaa ohutta sukkahousumateriaalia. Hoitopuku on ensinnäkin intimiteettisuoja, mutta se myös tekee hoidosta mukavamman. Puvun tarkoitus on vähentää kitkaa hoitopään ja ihon väliltä. Tällöin hoito on sujuvampaa, ihokarvat eivät tartu hoitopään rulliin kiinni ja yliherkkä kudos kestää paremmin hoitoa. Hoitopuku on henkilökohtainen. Suositeltavaa sarjahoidon yhteydessä on hankkia oma puku hoidon miellyttävyyden ja intimiteetin kannalta.

LPG Health eli Terapeuttiset hoidot
Hoidolla on voimakas paikallinen ja pinnallinen vaikutus, mutta sen vaikutus etenee aina myös käsiteltävää aluetta syvemmälle ja laajemmalle mm. hermojen välityksellä. Hoidon vaikutuksia ovat mm. veren- ja nestekierron vilkastuminen, aineenvaihdunnan kiihtyminen ja kuona-aineiden poistuminen. Hoidon vaikutuksesta turvotus vähenee, ja tulehdusoireet lievittyvät. Hoidon avulla on mahdollista vaikuttaa sidekudokseen sitä passiivisesti venyttämällä, jolloin esim. arpikudos pehmenee. LPG Health -terapiahoidolla on kudoksellinen, aineenvaihdunnallinen, hormonaalinen ja hermostollinen vaikutus.
LPG- Health hoidon käyttöaiheita on pehmytkudosvammat (revähdykset, krampit, nyrjähdykset, ylirasitusvammat, iskuvammat), verenkiertohäiriöt, turvotusongelmat, palovammat, leikkausten jälkihoito, vanhat arvet, lihaskireys, stressi, uniongelmat ja fibromyalgia.
LPG tekniikka vilkastuttaa lymfakiertoa ja laskimoverenkiertoa. Lpg tekniikan avulla hoitotulokset ovat nopeampia kuin manuaalisessa lymfassa, tutkimusten mukaan kolme kertaa tehokkaampaa. Lpg-hoidolla voidaan myös ehkäistä lymfaödeema ja fibroosin eli arpikudoksen muodostumista. LPG-hoito vähentää sädehoidon tai leikkauksen aiheuttamaa arpikudosta sekä tehostaa kuona-aineiden poistumista.
Rintasyöpähoitojen aiheuttama arpikudos estää nesteiden normaalia kulkua ja mahdollisesti poistetut imusolmukkeet aiheuttavat ongelmia, jolloin yläraaja turpoaa, kiristää ja särkee sekä tulehdusriski kasvaa. LPG stimuloi lymfaattista järjestelmää, arpien elastisuus paranee ja seurauksena käden turvotus vähenee asteittain. Rintasyöpäpotilaita on hoidettu Suomessa LPG:llä jo vuosia loistavin tuloksin.

LPG Sport-hoidot
LPG Sport -hoitojen avulla voidaan ennaltaehkäistä vammojen syntymistä, lihasten saadessa hoitokertojen myötä lisää elastisuutta ja rentoutta. LPG Sport -alipainehieronta on tehokkaampi kuin käsintehty hieronta, koska se mahdollistaa kudoksen nostamisen ylöspäin, päin vastoin kuin manuaalisessa terapiassa kuten hieronnassa, jossa kudosta väistämättä painetaan käsiteltäessä alaspäin. Tekniikan ansiosta kudokseen ei aiheudu mikrovaurioita, ja turvallinen harjoittelu on mahdollista jopa samana päivänä. Hoidon ansiosta suorituksen jälkeinen palautuminen saadaan nopeutumaan jopa 30 %. Palautuneena urheilija ja kuntoilija voi harjoitella turvallisemmin ja välttyä vammoilta. Lihaskipuja ilmenee rasituksen jälkeen LPG-hoidon ansiosta vähemmän, koska maitohappojen poistuminen kudoksesta on 6 kertaa nopeampaa. LPG-tekniikka vähentää jäykkyyttä nivelten ympärillä, koska se venyttää ja mobilisoi pehmytkudoksia nivelen ympäriltä kivuttomasti.

Urheiluvamman paraneminen nopeutuu huomattavasti, kun paikallishoito vamma-alueelle aloitetaan mahdollisimman nopeasti vamman syntymisen jälkeen. Turvotus vähenee, kipu lievittyy ja pystytään vähentämään arpikudoksen syntymistä. Revähdysvamman on todettu parantuneen jopa 9 vuorokauden kuluessa LPG-hoitojen avulla. LPG hoitoa käytetään myös valmistavana hoitona ennen suoritusta, esim. vanhalle arpikudosalueelle. Muutaman minuutin hoito ennen suoritusta valmistaa lihaksia ja ennaltaehkäisee uuden vamman syntyä. LPG-hoitoja käyttävät MM-tason urheilijat eripuolilla maailmaa.
LPG sopii hyvin esim. kovan harjoittelujakson yhteyteen kun lihakset tuntuvat tukkoisilta ja palautumista tarvitsee tehostaa. Tutkimusten mukaan maitohapon poistumisen on todettu lisääntyvän 30% LPG-hoidon ansiosta. LPG ehkäisee viivästynyttä harjoittelun jälkeistä lihaskipua (DOMS), nopeuttaa urheiluvammoista parantumista ja tukee vaurioituneen kudoksen rakentumista/uudistumista.

LPG Sport -hoito:
⋅ Tehostaa palautumista
⋅ Nopeuttaa urheiluvammojen parantumista
⋅ Nopeuttaa revähtäneen, krampanneen tai muulla tavalla vaurioituneen lihaksen paranemista
⋅ Estää arpikudoksen syntymistä
⋅ Hoitaa lihaskipuja
⋅ Valmistaa lihaksia suoritukseen

Esteettiset hoidot
LPG-terapiaa käytetään maailmanlaajuisesti esteettisissä vartalohoidoissa. Sen avulla voidaan tehokkaasti ja riskittömästi muokata vartaloa. LPG:llä voidaan tasoittaa muhkuraista appelsiini-ihoa, vähentää kivuliasta ja kovaa selluliittia, kiinteyttää vartaloa sekä pehmentää ja tasoittaa ihoa. Hoidolla lisätään aineenvaihduntaa kudoksissa, jolloin rasvan ja ylimääräisen nesteen poistuminen kudoksista paranee ja sen seurauksena kudos silenee. Hyvien elämäntapojen noudattaminen hoitosarjan jälkeen auttaa pitämään saavutetut tulokset.
LPG-hoito on luonnollinen ja turvallinen hoitomuoto, jossa rasvakudosta voidaan vähentää paikallisesti. Jokainen hoitokerta parantaa rasvasolun aineenvaihduntaa. Toisin kuin moni muu rasvakudoksen vähentämiseen tähtäävä hoitomuoto, LPG-menetelmällä vapautunut rasva-aines vapauttaa energiaa pääosin kehon lihasten käytettäväksi. Hoitokertojen myötä rasvasolut pienenevät vähitellen, ihon pinta tasoittuu sekä nesteet ja turvotus vähenevät hoidon myötä.

LPG-hoito on solustimulaatio-hoito, jossa kehoon ei viedä mitään vierasta. Hoidon aikana kudoksia ei läpäistä ultraäänellä, laserilla, mekaanisella ärsytyksellä eikä synteettisillä aineilla. Kudokset ja solut saavat stimulaatiota alipaineen ja mekaanisesti pyörivien rullien yhteisvaikutuksena. Näin kehon luonnolliset prosessit, kuten rasvan hajoaminen ja ihon kimmoisuutta ylläpitävien kollageenin ja elastiinin muodostus, tehostuvat. Hoidetun alueen rasvasolut pienenevät ja vartalo kiinteytyy. Tämän voi havaita mm. ympärysmittojen pienenemisenä. Vaikka syöt terveellisesti ja liikut paljon, niin aina se ei riitä. LPG-hoidot auttavat viimeistelemään ahkerointisi ja tulokset motivoivat Sinua jatkamaan terveitä elintapoja.
LPG Lipomassagen avulla asiakas hoikistuu ja kiinteytyy halutuista paikoista ja tuloksena on upea sopusuhtainen vartalo. Hoitoa suositellaan 2–3 kertaa viikossa, 10–15 kerran sarjana. Ylläpitohoidot on suositeltavaa ottaa kerran kuussa, tai 5:n kerran tehostesarjana 6 kk:n välein. Sarjan aikana liikunnan lisääminen ja ruokavalion muuttaminen tehostaa hoitotuloksia jopa 30 %.

LPG-hoitoja ei suositella raskauden ja imetyksen aikana tai jos käytät verenohennuslääkkeitä, kortisonia tai sinulla on vaikea munuais- tai sydänsairaus tai kuumetta.

LPG-hoito on 100 % luonnollinen vaihtoehto rasvaimulle. Se sopii myös miehille. LPG-hoidon avulla voidaan esimerkiksi korostaa lihasten erottuvuutta. LPG-terapialla on myös tutkitusti ikääntymistä hidastava vaikutus. LPG-hoidon avulla voidaan luonnollisesti ja nopeasti taistella ikääntymisen merkkejä vastaan. Se lisää kollageenin tuotantoa ihossa ja elvyttää sidekudosta sekä uudistaa ihoa tehokkaasti.

LPG Lift massage-kasvohoidot
LPG-hoitojen avulla turvotus kasvojen alueella vähenee, iho tasoittuu ja kiinteytyy. LPG-hoidon avulla voidaan muokata kaksoisleukaa, siloittaa ryppyjä, kiinteyttää veltostunutta ihoa ja kohottaa kasvojen ilmettä. LPG Liftmassage hoitaa ikääntymisen ja stressin aiheuttamia muutoksia ihossa. LPG Liftmassage toimii kuin luonnollinen kasvojenkohotus. Liftmassage-hoitopäät on varustettu läpillä, jotka liikkuessaan ihon pinnalla aktivoivat ihon kollageeni- ja elastiinisäikeitä vahvistaen niitä. LPG Liftmassage vaikuttaa syvemmälle, kuin perinteiset kiinteyttävät kosteusrasvat tai käsintehtävät kasvohoidot palauttaen luonnollisesti ihon kimmoisuuden ja elastisuuden kasvojen ja kaulan alueella. Liftmassage-hoidolla aktivoidaan ihon fibroblasteja, soluja, korjaten ihon rakennetta sisältä päin. Tuloksena on kiinteytynyt ja tasoittunut iho, kun ihon kimmoisuus palautuu, rypyt ja juonteet tasoittuvat, iho vahvistuu ja turvotus vähenee. LPG Liftmassagea on suositeltavaa ottaa sarjahoitona 2–3 kertaa viikossa kuukauden ajan, jolloin tulokset ovat pysyviä, mikäli asiakas sitoutuu ylläpitohoitoihin, ja noudattaa terveellisiä elämäntapoja.
LPG-tekniikkaa hyödynnettäessä aktivoidaan ihon kollageenia tuottavat solut tehostamaan toimintaansa, jolloin ihon kiinteys ja napakkuus lisääntyvät, ja rypyt oikenevat ihoa kannattelevan tukiverkon tiivistyessä. Jotta kiinteä ja napakka iho voisi hyvin ja näyttäisi hyvältä, se tarvitsee kosteutta. Sisältä päin tuotettu kosteustasapaino on tehokkaampi tapa vaikuttaa, kuin ulkoa päin tuotettu. Hyaluroni on yhdiste, jota ihosolut tuottavat itse. Sen tarkoituksena on säilyttää ihon kosteustasapaino. Sitä tuottavat solut menettävät tehoaan ikääntyessä, jolloin LPG-tekniikalla voidaan tehostaa uudelleen niiden toimintaa. Kun kollageenin, elastiinin ja hyaluronin tuotantoa saadaan vauhditettua hoitosarjan avulla, iho lähtee korjaamaan itse itseään luonnollisella tavalla. LPG-hoito on siis kuin tehokas muistutus iholle siitä, miten se toimi 20-vuotiaana.

LPG BEAUTY hoito:
⋅ Sitkeä rasvakudos
⋅ Selluliitti
⋅ Veltostunut iho
⋅ Ryhdittömät pakarat ja polvipusssit
⋅ Tulehtunut selluliitti
⋅ Rypyt ja juonteet
⋅ Ihon vanheneminen ja samea iho

Tervetuloa kokeilemaan hoitoa , joka on miellyttävä ja uskomattoman tehokas!